Leve de Koningin, Hoera, Hoera, Hoera - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Daan Aldenberg - WaarBenJij.nu Leve de Koningin, Hoera, Hoera, Hoera - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Daan Aldenberg - WaarBenJij.nu

Leve de Koningin, Hoera, Hoera, Hoera

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

09 Mei 2010 | Sri Lanka, Colombo

De 30e April, de nationale verjaardag van hare majesteit de Koningin. Het zal voor mij al de tweede keer worden, maar in het buitenland wordt de koninginnedag altijd gevierd met een sjiek feest van de ambassade. Haringen en bitterballen worden ingevlogen, het volkslied wordt nogmaals geoefend en de nette kleren worden uit de kast gehaald. Aangezien ik hier net ben heb ik helemaal geen nette kleding. Het netste wat ik heb is een witte linnen broek met een wit overhemd met korte mouwen met een oranje stikseltje. Iedereen kan wat zeggen, maar niet dat ik me niet aan de nationale driekleur heb gehouden. Pfff...

Wat is Koninginne dag in Colombo? Men neme een grote balzaal in een oud koloniaal hotel wat uitkijkt over zee, een mooie rode loper, een leger zwaarbewapende militairen om het feestje te bewaken, alle Nederlanders uit de omgeving en een hoop officieel uitgenodigde ambassadeurs en diplomaten van andere landen. Van sjeiks uit de Arabische golf tot Srilankaanse regeringsfunctionarissen. De Nederlandse ambassadrise doet een welkomstwoord en een toespraak over de uitmuntende betrekkingen tussen Nederland en Sri lanka waarna een sri lankaanse regeringsfunctionaris dat nog eens bevestigd en tevens meld dat Nederland een trouwe partner is geweest in de strijd tegen de LTT. Daarna begint het Wilhelmus wat iedereen uit volle borst meezingt. Na het 2e couplet heft iedereen zijn glas en schelt het Leve de Koningin, Hoera, Hoera, Hoera! Hoe verder men van huis is, hoe krachtiger het oranje gevoel. Dan is het ordinair drinken en genieten van de nationale lekkernijen. Met name de vele vrijwillegers die ergens in de rimboe werken in Sri lanka en al maanden aan de rijst zitten zijn de bitterballen een waar genot. We drinken met zn allen en na het feestje doen we nog een afterparty ineen leuk klein clubje waar de alcohol rijkelijk vloeit. De avond is nog lang en erg gezellig. Genieten.

De volgende dag is een Srilankaanse vrije dag maar ik en mijn collega gaan wel aan het werk, hetgeen in de ochtend zwaar valt. Savonds eet ik met een collega in het hotel en drinken nog een pilsje om de dag af te sluiten. Morgen staat een leuk tripje op de planning naar Galle, een groot oud fort. Ik ben erg benieuwd en zie er erg naar uit.

voor een paar pics:

http://picasaweb.google.com/Aldenbergdaan/SriLankaAankomstKoninginnedagEnTripjeNaarGalle#

Laters, Daan

  • 09 Mei 2010 - 11:24

    Robert:

    Haha vette verhalen alweer, en erg mooie foto's!
    Gaat je weekje in NL nog door?

    Ciao

  • 09 Mei 2010 - 13:53

    Monique:

    zo globetrotter,
    weer hard aan het werk in een nieuwe omgeving. ben heel benieuwd naar nog meer natuur foto's. succes en bedenk dat wij hier nog steeds bij winterse temperaturen zitten te kleumen. groet

  • 10 Mei 2010 - 05:07

    Erik:

    He Daan!

    Wat vet dat je in Sri Lanka zit! Dat heeft me vanaf het begin af aan al een super vet project geleken! Heel veel plezier daar man en doe Koen de groeten van me!


  • 12 Mei 2010 - 14:22

    Ilse, EJ, Maartje:

    Ha die Daan,
    Jij hebt ons gevonden in de krant nu hebben wij je gevonden op internet! En inderdaad de bitterballen smaakten voortreffelijk, helaas voor ons weer back to the rijst ;-)
    Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Vanaf eind april zal ik zeer waarschijnlijk worden uitgezonden naar Sri Lanka voor werk. Heel binnenkort meer.

Actief sinds 19 Okt. 2008
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 21838

Voorgaande reizen:

10 November 2008 - 30 November -0001

Abu Dhabi (UAE) & reis door Midden Oosten

29 April 2010 - 30 November -0001

Sri Lanka

Landen bezocht: